Meten is Weten!
Doe de Stress test

Stress test
van Dr. Beverly Potter

Stress en burn-out zijn verraderlijk. Meestal merk je zelf niet eens, dat je onderweg bent naar een burn-out. Vaak willen we zelf niet onderkennen, dat we last hebben van stress. Zelfs niet wanneer jouw omgeving je erop wijst. “Gewoon even doorzetten, dan wordt het vanzelf beter”, maken we onszelf wijs.

In plaats van rustiger aan te doen en passende maatregelen te nemen, gaan we harder werken met nog meer kans om in een burn-out te raken. Soms denken we een paar nachtjes goed slapen of een vakantie je er weer bovenop helpt, maar ook dit biedt helaas geen duurzame verlichting.

“Het gaat erom, dat je echt gaat aanpakken
wat bij jou stress veroorzaakt!”

Dus echte maatregelen in plaats van lapmiddelen. Want anders blijft het risico bestaan om in de gevaarlijke zone van burn-out terecht te komen. Als je wilt weten welk risico je loopt, doe dan deze test. Deze gevalideerde test is een Nederlandse vertaling van de Burn-out Potential Inventory door een Amerikaanse burn-out deskundige Dr. Beverley Potter. Het geeft een indicatie van het risico op burn-out.

LET OP. Deze test geeft slechts een redelijke indicatie. Een officiële burn-out diagnose wordt altijd gesteld door een gespecialiseerde deskundige binnen de reguliere medische en/of geestelijke gezondheidszorg. Deze test is puur bedoeld als indicatie en kan daardoor van dienst of ondersteunend zijn voor de keuze van de verdere aanpak voor jouw hersteltraject.

Toelichting bij het invullen

Neem de afgelopen zes maanden in jouw gedachten. Denk daarbij aan je werk en privéleven. Lees ieder item of vraag goed door en bepaal hoe vaak het symptoom op jou van toepassing is. De eindscore wordt automatisch berekend.

Toelichting op de einduitslag

25-50: Je doet het goed, maar let op de items waar je hoger scoort

51-75: Tref preventieve maatregelen om een burn-out te voorkomen

76-100: Je loopt het risico burn-out te raken of je bent nog niet hiervan hersteld

100-125: Je laat duidelijke symptomen zien die bij een burn-out horen

Is je score hoger dan 50 punten? Dan adviseren wij jou om echt serieus stappen te nemen om je stressoren aan te pakken. Wil je meer weten over stress, burn-out preventie en persoonlijk leiderschap? Neem dan altijd contact met ons op.

0%

De Stress test

Druk op de START button
om de test te beginnen.

1 / 24

Ik voel me moe, ook al heb ik voldoende slaap gehad.

2 / 24

Ik ben ontevreden met mijn werk.

3 / 24

Ik voel me bedroefd zonder dat daar echt een reden voor is.

4 / 24

Ik ben vergeetachtig.

5 / 24

Ik ben geïrriteerd en val uit tegen mensen.

6 / 24

Ik vermijd mensen op het werk en in mijn privé-leven.

7 / 24

Ik heb slaapproblemen omdat ik me zorgen maak over mijn werk.

8 / 24

Ik ben vaker ziek dan vroeger.

9 / 24

Mijn houding ten opzichte van mijn werk is, ‘Waar zou ik me druk om maken?’ Ik sta er wat onverschillig tegenover.

10 / 24

Ik raak vaker betrokken in conflicten. Het werk lijdt hieronder.

11 / 24

Ik gebruik meer alcohol, drugs, of kalmerende middelen om mij beter te voelen.

12 / 24

Met andere mensen communiceren is een bron van spanning

13 / 24

Ik kan mij niet meer zo goed concentreren op mijn werk als voorheen.

14 / 24

Het werk verveelt me.

15 / 24

Ik werk hard, maar bereik weinig.

16 / 24

Ik voel me gefrustreerd in mijn werk.

17 / 24

Ik zie er tegenop naar het werk te gaan.

18 / 24

Sociale activiteiten putten mij uit.

19 / 24

Seks vraagt te veel energie.

20 / 24

Ik mijn vrije tijd kijk ik voornamelijk TV.

21 / 24

Ik heb weinig om me op te verheugen in mijn werk.

22 / 24

Ik pieker over mijn werk in mijn vrije tijd.

23 / 24

Mijn gevoelens over mijn werk zitten me dwars in mijn persoonlijk leven.

24 / 24

Mijn werk lijkt zinloos

Belangrijk

Deze test is geheel GRATIS. Je kunt ook meteen jouw uitslag inzien zonder dat je jouw gegevens hoeft op te geven of achter te laten. Geheel anoniem dus. Wil je echter naar aanleiding van de uitslag van deze test of van hetgeen je allemaal hebt gelezen met ons in contact komen, aarzel dan niet en maak gebruik van onze contactmogelijkheden. Bij twijfel over je persoonlijke situatie aarzel dan nooit om sowieso contact met ons op te nemen.

Dank voor je inschrijving.

Wij nemen z.s.m.
contactmet je op!

Dank je voor het versturen van dit bericht aan ons.

Wij nemen z.s.m.
contactmet je op!